Breivik representerer ikke meg, men Elling og Quisling!

Anders B. Breivik påberoper seg i fengslingsmøte 6/2-2012 å representere det norske urfolk. Det han sikter til da er norsk kulturarv fra før 1975, samt raserenhet.

Breivik 6/2-2012

http://www.dagsavisen.no/samfunn/krever-umiddelbar-loslatelse/

Det han savner, kulturen fra før 1975, er Gerhardsen-perioden, hvor alle var enige om å bygge landet, samt at all informasjon var i svart/hvitt på NRK. Man måtte fortsatt be bordbønn på skolen, og homofili, Monty Pythons Life of Brian, selvbestemt abort etc var forbudt.

Einar Gerhardsen

Etter den tid har vi fått pizza, pasta, ris, kebab og sushi. Vi har fått farge-TV, flere kanaler, internett og en lang rekke frie yrker. Såpass fritt at man kan gjemme seg bort på en gård eller på en hybel hos mamma i flere år og bruke all tid på konspirasjonsteorier fordi man er seksuelt avvist og følelsesmessig avstumpet.

Før 1975 hadde han vært nødt å finne seg en jobb! Det er nesten det eneste positive med å gå tilbake i tiden, slik jeg ser det. Vi har det mye bedre i dag, og det fordi utviklingen har gått fremover. Den har blitt båret frem av Gro Harlem Brundtland og Kåre Willock, sånn i hovedsak. Disse to myket opp og gav oss frie valg på en del vesentlige områder, selv om de var politiske motstandere. Men i hovedsak så fulgte de bare det som var vanlig samfunnsutvikling i landene rundt oss.

Gro og Kåre

Så Breivik kritiserer sånn sett ikke arbeiderpartiets politikk, men den normale samfunnsutvikling.

Sånn sett så representerer Breivik en invers Elling. (Ingvar Ambjørnsens Elling forgudet Gro, og tolererte ikke at andre sa noe stygt om henne. Breivik har inntatt et like irrasjonelt syn, bare motsatt.)

Elling

Meg bekjent er Breivik en mislykket vestkantgutt i Oslo. Urnordmannen kommer typisk ikke fra vestkanten i Oslo. Sannsynligvis er jeg mer urnordmann enn Breivik. Jeg har gått på jakt i den norske fjellheim, jeg har fisket i elver, innsjøer og ytterst i havgapet. Som en ekte viking har jeg reist og sett verden og forskjellige kulturer og folkeslag. Jeg har tatt utdannelse og har et yrke som er OK betalt og som andre folk har glede av hver dag. Og jeg har utført min førstegangstjeneste for å beskytte nordmenn og verden mot Quislinger som Breivik!

Quisling

Jeg ønsker ikke at et feigt krapyl som Breivik skal få kalle seg urnordmann. Dette er ingen urnordmann, og knapt en mann overhode. En som skyter ungdommer i ryggen er ingen mann.

En annen ting som er verdt å ta vare på fra før 1975, er det norske synet på
Quisling .Vi urnordmenn skal sørge for å ta vare på denne kulturen. Synd for deg, Breivik. For du er ingen urnordmann, og får ikke være med oss andre på å ta vare på denne kulturen.

One response to “Breivik representerer ikke meg, men Elling og Quisling!

Legg igjen en kommentar

